
Zpracovávání lokality na základě dopoledních i odpoledních procházek nikoliv po značených cestách formou individuálně vytipovaných míst s GPS pozicemi a jejich zobrazením v grafických listech, tak i v osobních záznamech deníkového typu.
Rozklad rostlin je určen pro děti na 1. stupni ZŠ. Je vytvořen jako pracovní sešit pro procvičování čtenářských dovedností, ale také k pouhému prohlížení. Prohlížení není totiž jen tak zanedbatelné.
Pracovní sešit vychází vedle jiných hravých prvků ze slabikování 16 českých rostlin, které se v přírodě volně nacházejí. Slabikuje je tak, že vznikají nová slova a tím se rozšiřují prostá jména rostlin v souvislostech přímých, ale zejména nahodilých spojení. Všechno spolu nějak souvisí. To, co bývá často záhadné (pomyslné červené nitky), je v sešitu šité autorskou fantazií. Tak byl sešit vytvořený. Vyšel čistě z autorské ruky. Chce děti inspirovat, ukazovat jim krásu rostlin, protože je podmanivá, ale neuzavírá se pouze v rostlinném světě.
Sešit využívá mezipředmětové vazby, nejvíce český jazyk- přírodověda- výtvarná výchova.